ÜRÜNLER
Satın Alma

 

Satın alma süreçleri, tedarikçi fiyat listeleri ve masraf yönetimiyle tedarik süreçlerinin etkin takibi

Ürünlerin doğru fiyatla, doğru zamanda, doğru miktarda satın alınması ve ürün kabullerinin kontrollü bir şekilde gerçekleşmesi, etkin bir satın alma yönetimi açısından son derece önemlidir. Nebim V3 ile tüm bu satın alma süreçlerinin takibi ve analizi etkin bir şekilde gerçekleştirilebilir.

Satın alma süreç yönetimi
  • Sipariş planlama ile tedarikçilerden alınan ve henüz sipariş aşamasına gelmemiş satın alma teklifleri girilebilir. Daha sonra bu teklifler satın alma siparişine veya faturasına dönüştürülebilir.
  • Sipariş, önceden sevkiyat bildirimi (ASN- Advise Shipping Notice), irsaliye ve fatura işlemleriyle satın alma süreçleri etkin bir şekilde yönetilir.
  • Sipariş esnasında satın alma fiyatları verilerek ürün kabullerinin siparişteki fiyattan yapılması sağlanır.
  • Önceden sevkiyat bildirimi (ASN) ile tedarikçiye verilen siparişin yükleme bilgisi, ürün teslimatından önce alınabilir. Bu sevkiyat bildirimi ile, ürün miktarları, sevkiyat yöntemi, tahmini varış tarihi, gemi ve konteynır numarası, boşaltma limanı, akreditif numarası ve ithalat dosya numarası gibi bilgiler kaydedilir. Bu bilgiler doğrultusunda tahmini varış tarihine göre henüz yolda olan ürünlerin dağıtımı yapılabilir.
  • Hızlı ve kontrollü mal kabul işlemleri gerçekleştirilebilir. Fiş girişlerinde özet girişler yardımıyla varyant ve boyut tablosu kullanılarak pratik ve hızlı girişler sağlanabilir.
  • Lot bazında giriş yaparak lot dağılımına göre hızlı girişler sağlanabilir.
  • Ürün ihtiyaç yönetimi ile alınan siparişlere istinaden kullanılabilir envanter kalanı kontrol edilerek ihtiyaç tespitleri yapılabilir.
  • Satış siparişlerinden, tanımlı tedarikçi grupları bazında sipariş kalan miktarı kadar ya da ihtiyaç miktarı kadar otomatik alım siparişleri oluşturulabilir.
Masraf yönetimi

Detaylı masraf tanımlama ve masraf özellikleri ile masraflar istenilen şekilde gruplandırılabilir ve raporlanabilir. 

Masrafların, üretimde, mağazada kullanılıp kullanılamayacağı veya sabit gider olup olmadığı belirlenebilir.

Masrafların hangi maliyet merkezi seviyesine dahil olduğu seçilerek gruplama yapılabilir. Bu sayede masraf alımlarıyla ilgili tüm işlemler masraf kaleminin bağlı olduğu maliyet merkezine anında yansıtılabilir.

Masrafların sabit gider ve değişken gider olarak tanımlanabilmesi ve raporlanabilmesi sağlanır.

Masraf alım siparişleri ve faturaları analiz edilebilir.

Malzeme yönetimi
  • Detaylı malzeme tanımlama ve malzeme özellikleri ile malzemeler istenilen şekilde gruplandırılabilir ve raporlanabilir.
  • Malzemeler, ürünlerden farklı kod yapısında ve özelliklerde ayrı tanımlanır ve yönetilir.
  • Malzemeler, malzeme barkodları, fotoğrafları, ölçü tablosu ve depoda bulunduğu yer gibi birçok farklı detay, tanımlanarak gruplandırılabilir.
  • Malzeme tedarik süreçleri üründen farklı olarak takip edilebilir.
  • Malzemeler için farklı satın alma fiyatları oluşturularak satın almalarda kontrollü fiyat yönetimi sağlanabilir.